Isnin, 7 Mac 2011

TAK PERNAH TERFIKIR

Tak pernah aku terfikir sejak dari kecil lagi. Kenapa ayah dan ibu selalu memarahi aku sekiranya aku tidak mengulangi pelajaran. Pada masa itu yang penting adalah kawan dan asyik bermain sepanjang hari. Tak kira hujan atau panas yang penting adalah main. Kalau tak main macam tak cukup jadual pada hari itu. Tetapi apabila aku telah dewasa. Aku kembali berfikir apa yang di cakapkan oleh orang tua aku ada lah benar. Terima kasih ayah dan bonda sering mengingati aku tentang pelajaran itu penting. Tetapi nak dikesal pun tak guna, sebab nasi telah menjadi bubur. Peristiwa yang sama berlaku pada diri aku sendiri. Apabila anak anak sendiri telah menjadi seperti aku juga. Sukar hendak menerima teguran. Dimana silapnya aku sendiri pun tak tau.
Tapi untuk dikenang tak ada gunanya lagi. Harus diperbetulkan kesilapan masa lalu, supaya ianya tidak berulang lagi. Aku harus membina semula kehidupan yang masih bersisa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila beri Ulasan dengan ikhlas