Rabu, 14 Oktober 2009

GADIS MANGSA LELAKI JAHANAM

"ASALNYA, ROSLINA, 14, DI ANIAYA APABILA DIROGOL SEORANG LELAKI JAUH LEBIH DEWASA, NAMUN AKIBAT KECIWA DAN TERLALU MENGIKUT PERASAAN DIA BERTUKAR MENJADI KETAGIH SEKS HINGGA TERGAMAK MELAKUKAN HUBUNGAN SEKS BERAMAI-RAMAI DALAM STOR DISEKOLAH"
Kenyataan diatas merupakan petikan dari akhbar Metro edisi ahad bertarikh : 11/10/2009. Siapakah yang bersalah dalam perkara ini. Si mangsa atau pun lelaki berhati durjana yang sanggup merogol seorang gadis  berusia 14 tahun. Mengikut ceritanya lelaki tersebut ingin berkenalan dan memberi pertolongan apabila dia ditinggalkan oleh teman lelakinya. Ikhlas atau pun tidak pertolongan yang diberikan. atau pun telah ada niat dihati untuk merogol gadis tersebut. Memandangkan sigadis terpinga-pinga di tengah bandaraya Kuala Lumpur.
Persoalannya sekarang mudah sangat ayah atau pun ibu sigadis membiarkan anak gadisnya pergi Ke Kuala Lumpur. Tidak ada kah rasa curiga atau pun was-was untuk melepaskan sigadis pergi bersama seorang lelaki yang tiada kaitan langsung dengan keluarga. Berani sungguh pula sigadis untuk pergi ke Kuala Lumpur mengikut teman lelakinya. pendek kata gadis sekarang mudah tunduk dengan rayuan lelaki. Tanpa memikirkan diri yang mungkin tertipu ataupun terjebak dengan tipu muslihat lelaki.
Menurut ceritanya. setelah ditinggalkan oleh teman lelakinya yang kononnya memberi alasan ada urusan kecemasan. maka tinggallah gadis keseorangan ditengah bandaraya, tanpa tempat hendak dituju apabila berada ditengah-tengah perut bandaraya. Maka datang lah lelaki berhidung belang untuk berkenalan dan menghulur bantuan apabila melihat sigadis terpinga-pinga. atau pun perkara tersebut memang telah di rancang oleh teman lelakinya, dengan lelaki yang ingin memberi bantuan kepadanya. Semua perkara mungkin boleh terjadi. Menurutnya lagi, lelaki tersebut menawarkan diri untuk membantu dan menghantarnya pulang dan sigadis tanpa berfikir panjang terus saja mengikut orang yang baru dikenalinya itu. Namun dalam perjalanan lelaki itu menukar haluan dan berhenti disebuah hotel. Apabila berada didalam bilik dia mengajak sigadis mengadakan hubungan seks. Namun sigadis tidak mahu dan dipaksa melakukannya. baju sigadis di sentap kemudian dia dirogol. Dalam perjalanan pulang sekali lagi dia dirogol didalam kereta di sebuah kawasan rehat dan rawat sebuah lebuh raya. Cuba bayangkan seorang gadis bawah umur menjadi mangsa rogol lelaki yang mungkin sebaya dengan ayahnya. Kejadian itu membuat dia merasa keciwa lantas merelakan dirinya dibaham oleh teman-temannya disekolah  Apabila telah ternoda menjadikan dia seronok untuk melakukan hubungan seks. Membuatkannya menjadi bertambah liar dan membuat kerja kerja yang dilarang oleh agama. Sehingga dia melakukan hubungan seks dengan lapan orang lelaki dalam satu masa. Perkara ini harus diberi perhatian yang serius oleh masyarakat. Jangan hanya memejamkan mata tentang persoalan sosial sebegini. Kejadian ini boleh terjadi kepada sesiapa saja. Anak anak semakin membesar. seharusnya perkara sebegini diberi perhatian oleh ibu bapa dan masayarakat. kenalilah anak anak anda, anak-anak jiran anda. Cegahlah sebelum ianya menjadi semakin teruk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila beri Ulasan dengan ikhlas